Založ si blog

Dôchodcovia sú všade rovnakí, ale ceny v reťazcoch nie

Bol som v druhý júlový týždeň na návšteve u dcéry. Opustil som rozpálenú Bratislavu a strávil dva týždne v Žiline, ale aj tam bolo celkom horúco. Horúčavy rád nemám, ale aby som trochu pomohol, chodil som aj trochu po obchodoch. Peňazí nazvyš nemám, tak aj v obchodoch kupujem väčšinou len základné potraviny a dávam pozor na ceny.

V Bratislave striedam najmä Lidl, Tesco, Billu, málokedy zájdem do Carrefouru či Hypernovy. Na moje prekvapenie, nie každý z týchto obchodníkov má všade rovnakú cenu.  Videl som to napr. na mlieku, ktoré mám veľmi rád. Vypijem približne 5 litrov mlieka za týždeň. Potešilo ma, že v Žiline, v Bille aj v Tescu, stojí liter polotučného mlieka rajo 0,85 eura. Teda v druhom júlovom týždni toľko stál, nebola to pritom žiadna akcia, ale reálna cena. Tesne pred odchodom k dcére som to isté mlieko kupoval v Bratislave. A predstavte si, v Bille ho mali až za 1,05 eur a v Tescu na Zlatých Pieskoch za 0,99 eur.

Pýtam sa ako je to možné? Niekto sa asi pousmeje nad mojimi problémami, ale pri mojej spotrebe mlieka to robí takmer euro za týždeň a spolu za mesiac necelé štyri eurá. Pri „astronomických“ dôchodkoch je mi dobré každé jedno euro. Za dcérou do Žiliny sa kvôli mlieku sťahovať nebudem, ale hnevá ma, že jeden reťazec nevie garantovať rovnaké ceny všade na Slovensku. Dôchodcom s rovnako nízkym dôchodkom som predsa v Žiline aj v Bratislave. 

Nitra, Kynek, záplavy

V Nitre opäť vytopilo Kynek aj mestské kúpalisko

16.06.2024 19:55

Prívalový dážď, ktorý v noci zo soboty na nedeľu zasiahol Nitru, spôsobil po nedávnych záplavách ďalšie problémy.

Donald Trump

Trump označil Zelenského za najlepšieho predajcu všetkých čias: Len čo odišiel so 60 miliardami, už si pýta ďalšie, treba to zastaviť

16.06.2024 17:25

Americký exprezident Donald Trump sa v noci na nedeľu sťažoval, že žiadosti Ukrajiny o podporu od Spojených štátov "nemajú konca".

Kaaba, Veľká mešita, hadž

Púť do Mekky má už najmenej 19 obetí. Teploty stúpajú nad štyridsiatku

16.06.2024 17:09

V Mekke panujú v posledných dňoch vysoké teploty, ktoré sa dostali aj nad 45 stupňov.

kalinák

Šéf NR SR stále chýba. Čaká sa na Fica? Kaliňák: Nejde o dohodu medzi SNS a Hlasom, Pellegrini odišiel, situácia sa zmenila

16.06.2024 17:00

Kaliňák zatiaľ nepočul o žiadnych personálnych zmenách v koalícii. Pellegriniho už do koaličnej zostavy nepočíta.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 1936x
Priemerná čítanosť článkov: 1936x

Autor blogu

Kategórie

Archív